Formularul A1

Ai nevoie de Formularul A1?

Îți oferim consultanță și asistență juridică

Sună acum: +4 0749 011 333
Formularul A1 emis de CNPP este un certificat care atestă faptul că titularul formularului este supus legislației române de securitate socială pe toată perioada înscrisă pe respectivul formular, fapt pentru care, este scutit de la plata contribuțiilor sociale în alte state membre UE/SEE/Elveția, pe al căror teritoriu se detaseaza salariații angajatorului, în baza unor contracte de prestări servicii.

Cum te putem ajuta:

Oferim consultanță

Îți vom explica toți pașii care trebuie făcuți și vom fi alături de tine pe toată perioada colaborării.


Verificăm documentele

Ne asigurăm că ai toate actele necesare și că acestea corespund cerințelor.


Depunem actele

Te scăpăm de stresul programărilor, ghișeelor și statului la coadă.


Urmărim procesarea documentelor

Verificăm statusul solicitării și te ținem la curent cu eventualele modificări.


Ridicăm documentele

Vom ridica documentele și te vom anunța când poți intra în posesia lor.

Vrei mai multe detalii?

Sună-ne la: +4 0749 011 333


Avem birouri în:


București

Alba Iulia

Brașov

Cluj

Constanța

Covasna

Iași

Timișoara

România este stat membru UE începând cu data de 01.01.2007, astfel că cetățenii săi beneficiază de aceleași drepturi și obligații deținute de cetățenii UE, printre care și dreptul de a circula și a trăi în orice țară UE, dreptul de a lucra în orice stat membru UE etc.

Ce este Formularul A1? Certificatul A1 (fost E101 sau E103) confirmă faptul că vă achitaţi contribuţiile sociale în altă ţară din Uniunea Europeană (UE), dacă sunteţi detaşat sau lucraţi în mai multe ţări în acelaşi timp.

Documentul portabil A1 se eliberează în aplicarea prevederilor Regulamentului (CE) nr. 883/2004 privind coordonarea sistemelor de securitate socială și cele ale Regulamentului (CE) nr. 987/2009 al Parlamentului European și al Consiliului din 16 septembrie 2009, regulamente care se aplică în relația dintre statele membre UE și Spațiul Economic European (SEE).

Conform art. 11 alin. (3) lit. a) din Regulamentului (CE) nr. 883/2004, sub rezerva articolelor 12-16, persoana care desfăşoară o activitate salariată sau independentă într-un stat membru se supune legislației din statul membru respectiv. Astfel, regula este că salariații vor datora contribuţii sociale în statul în care prestează activitate, cu excepția situațiilor stabilite la art. 12-16 din regulament.

Conditii specifice care trebuie îndeplinite de către angajator pentru a putea obtine Formularul A1:
  1. angajatorul care detaseaza lucratori salariati pe teritoriul altui stat membru, desfasoara activitatI semnificative pe teritoriul Romaniei – fapt dovedit prin cifra de afaceri, iar daca acesta este sub 25% se impune o analiza mai detaliata a solicitarii;
  2. angajatorul nu poate detasa mai mult de jumatate din numarul total al angajatilor săi;
  3. salariatul trimis nu inlocuieste un alt salariat detasat;
  4. salariatul sa aiba un stagiu de cotizare de cel putin o luna in tara anterior detasarii;
  5. pe parcursul perioadei de detasare trebuie sa existe o relatie directa intre angajatorul de origine a detasarii si lucratorul detasat.
În vederea emiterii documentului portabil A1, se depun la Casa de Pensii Publice, următoarele documente:
  • declaraţie pe proprie răspundere a angajatorului din care să rezulte:
    • cifra de afaceri realizată de acesta în România şi cea realizată de acesta pe teritoriul altor state, într-o perioadă tipică. corespunzătoare, respectiv în ultimele 12 luni anterioare primei zile a detașării sau de la înregistrare, în cazul societăţilor înregistrate de mai puţin de un an;
    • numărul total de salariaţi încadraţi cu contracte individuale de muncă la data solicitării determinării legislaţiei aplicabile, numărul salariaților care își desfășoară activitatea în România și numărul salariaților detașați în alte state, însoţită de alte documente doveditoare, precum registrul de evidență a salariaților;
    • dacă, din informațiile pe care le deține, salariatul/salariații pe care intenţionează să-l/i detaşeze pe teritoriul altui stat membru nu înlocuiește/înlocuiesc alt/alți lucrător/i detașat/ți de același angajator sau de un alt angajator din același stat membru sau dintr-un alt stat membru;
    • dacă salariatul/salariații în cauză nu a/au fost asigurat/ți în luna care precede prima zi a detașării, la sistemul de securitate socială al altui stat membru.
  • situaţii financiare actuale ale societăţii;
  • documente privind veniturile realizate în România și cele realizate în străinătate;
  • cele mai recente două balanţe analitice de verificare, semnate;
  • alte documente, dacă este cazul (facturi, chitanțe, extrase de cont);
  • contracte comerciale implementate pe teritoriul României, atât anterior perioadei, cât și pe perioada pentru care se solicită atestarea legislaţiei aplicabile;
  • copia contractului încheiat între angajatorul din România şi angajatorul din celălalt stat si traducerea autorizată;
  • mențiuni privind misiunea de îndeplinit;
  • menţiuni privind perioada de execuţie;
  • actul de identitate din România al salariatului/ţilor pe care angajatorul intenţionează să-l/i detaşeze temporar pe teritoriul altui stat membru;
  • copia contractelor individuale de muncă pentru salariaţi;
  • alte documente suplimentare.

Contact

Adresă birou principal: Str. I.C. Visarion Nr. 9, Sect. 1, București, România

Tel.: +4 0749 011 333

E-mail: contact@immigrations.ro

Avem birouri în: București, Alba Iulia, Brașov, Cluj, Constanța, Covasna, Iași, Timișoara.

Copyright © 2002 - 2024 | Toate drepturile rezervate.
Politica privind utilizarea cookies | Politica de confidențialitate
+4 0749 011 333 Sună acum!